Nie ma dziś w Polsce dealera, który nie byłby zainteresowany obecnością swojej firmy w Internecie. Zdecydowana większość stacji dealerskich posiada już nawet własne strony www.
Czy jednak samo posiadanie strony w Internecie jest wystarczającym czynnikiem pozwalającym dealerowi na skuteczne zaistnienie w sieci i zainteresowanie Klientów tym, by kupili właśnie w jego punkcie?
Niestety nie! Z uwagi, iż problematyka e-marketingu jest zdecydowanie bardziej skomplikowana, należy poświęcić jej nieco uwagi planując dealerską promocję w Internecie.
Faktem jest, że w dzisiejszych czasach niemal każdy klient, jeszcze przed odwiedzeniem salonu wybranej już w "sieci" marki, szukaj rozwiązań i informacji właśnie w Internecie. To tutaj podejmuje decyzje o wyborze marki i modelu. Właściwie zbudowana strona dilerska i odpowiednio zaplanowana kampania promocyjna w sieci jest nie tyle reklamą dilera, co wręcz internetowym narzędziem sprzedażowym. Pozwala ono nawet małej, lokalnej stacji dilerskiej oderwać się od swojego rynku i wypłynąć na szerokie wody sprzedając auta klientom z różnych zakątków kraju. Rozwiązanie to jest jeszcze bardziej skuteczne w przypadku samochodów używanych, kiedy to dobrze przygotowana oferta może być jednym z znaczących przychodów stacji dilerskiej.
Przeczytaj artykuł "Marketing internetowy"